אם אתם עדיין לא משלבים שמן זית בקינוחים שלכם, הגיע הזמן לעשות את הסוויץ’.  טעמיו המורכבים של הנוזל המוזהב עובדים נהדר במגוון רחב של קינוחים, החל מעוגות ועד גלידות/סורבה.  אחד השילובים האהובים עלינו באופן אישי הוא השידוך המוצלח בין פירות ושמן זית.  שמן הזית מבליט את טעמי הפירות הטבעיים ומעניק להם מימד חדש של רעננות, שמשדרג פלאים קינוחי פירות מכל הסוגים והמינים.

המתכון שלפניכם לסנדוויץ’ קדאיף עם מסקרפונה ופירות העונה, הוא פרי יצירתה של השפית והמארחת עתליה עין מור.  עתליה מתגוררת בלב עין כרם בסביבה המאפשרת לה ללקט “אוצרות טבע” משגעים שנכנסים למנות שלה.  כזה הוא הקינוח שלפניכם, שכולל גולדן בריז רעננים הגדלים בחצר ביתה של עתליה, לצד עשבי תיבול שליקטה באזור.  תוסיפו לזה קדאיף טובל בשמן זית המעניק לו רבדים חדשים של טעם, מסקרפונה טובה ועוד כמה מפירות העונה, וקיבלתם קינוח טעים ומעניין.

סנדוויץ’ קדאיף עם מסקרפונה, פירות יער ושמן זית

8 מנות:

250 גר שערות קדאיף

2 כפות אבקת סוכר

שמן זית קורטינה

 

125 גר גבינת מסקרפונה

250 גר שמנת מתוקה

3 כפות ריבת תותים

 

8 כפיות ריבת תותים

12 תותים חתוכים לרבעים

24 אוכמניות

16 פטל/ גולדן בריז

 

100 גר סוכר

60 גר מים

15 עלי בזיליקום

 

10 תותים בשלים

2 כפות א. סוכר

מיץ מחצי לימון

 

 

לקדאיף:

מפרידים את שערות הקדאיף ומאווררים אותן עם 2 כפות אבקת סוכר. מסדרים ב16 רינגים או בתבניות מאפינס, מזלפים שמן זית ומכניסים לתנור שחומם מראש ל 180 מעלות ל 6-10 דק’ עד שמשחים.

 

למסקרפונה:

מקציפים את גבינת המסקרפונה עם השמנת המתוקה לקצף יציב. מקפלים פנימה את ריבת התותים.

 

לרוטב בזיליקום:

מחממים במחבת קטנה את הסוכר עם המים עד שהסוכר נמס. מצננים. טוחנים במעבד מזון עם עלי הבזיליקום. מסננים במסננת דקה.

 

לקולי תותים:

טוחנים את התותים עם אבקת סוכר ומיץ לימון לרוטב נוזלי. מסננים במסננת דקה.

 

להרכבת המנה:

מניחים במרכז כל צלחת דיסקית קדאיף ומעליה כפית ריבת תות. מורחים מעל הריבה את קרם המסקרפונה ומפזרים פירות יער. מכסים בדיסקית קדאיף נוספת. אם רוצים קצת יותר מתוק- מפדרים אבקת סוכר מעל.

מזלפים את קולי התותים ורוטב הבזיליקום סביב לקדאיף ומטפטפים כמה טיפות שמן זית מעל הכל. מגישים מיד.

 

 

עתליה עין מור היא שפית המארחת בבית בו נולדה וגדלה בלב עין כרם, ארוחות פרטיות המבוססות על תוצרת מקומית ועונתית. אל מול הנוף הקסום של עין כרם, היא מגישה ארוחות משתנות, תוך הקפדה על הפרטים הקטנים ואיכות חומרי הגלם. השילוב בין הבית העתיק, האווירה האינטימית והאוכל המוקפד יוצרים חוויה חד פעמית!  מלבד הארוחות, מקיימת עתליה סדנאות בישול ואפייה, כמו גם סיורים קולינריים בירושלים ובמזרח כרתים.