המשלוח חינם בקנייה מעל ₪350

בחירת שמן זית

בחירת שמן זית

בבואכם לבחור שמן זית כתית מעולה, חפשו את תו האיכות של מועצת הזיתים. המועצה מבצעת בדיקות איכות במעבדה מדי שנה ותו האיכות מבטיח שהשמן עומד בתקנים הבינלאומיים.

שימו לב לתאריך התפוגה: לפי משרד הבריאות, תוקפו של השמן לאחר ביקבוק הוא שנה אחת. תוקפו של שמן זית בפח: שנה וחצי.

בידקו את דרגת החמיצות של השמן. מומלץ לקנות שמן זית כתית מעולה הנחשב כבעל דרגת האיכות הגבוהה ביותר, ורמת החמיצות שלו היא עד 0.8%.

קנו שמן זית בבקבוק זכוכית (לא פלסטיק!) והעדיפו בקבוק כהה. האור מפרק את השמן וגורם לשחרור ריחות לא נעימים. יוצא מן הכלל הוא שמן זית ראשון המסיק – סדרה המופקת בתקופת המסיק בלבד ונמזגת לבקבוקים שקופים  כדי להבחין בעכירות השמן הבתולי שלא עובר סינון.

צבע השמן:  למרות מה שנהוג לחשוב, אין קשר בין צבע השמן ואיכותו. הצבע מושפע מהזנים השונים של הזיתים, ממועד המסיק ומהאזור הגיאוגרפי של הכרם.

צלילות השמן:  שמן לא צלול הוא לרוב שמן שלא סונן ויש בו חלקי זיתים ומשקעים. אין בכך פסול, זה רק עניין של העדפה אישית. שמן זית שזה עתה נמסק מכיל משקעים התורמים לעכירות, לאחר כחודש המשקעים שוקעים והשמן הופך לצלול.
גם כאן נציין כיוצא מן הכלל את ראשון המסיק – שמן זית בתולי המכיל בתוכו את משקעי תהליך האצירה ולכן מראהו עכור ולא צלול. שמן זה מאופיין בארומות חזקות, ניחוחות עזים וטעם עשיר ומלא.

טעם השמן:  טעמו של שמן זית משתנה ומושפע מזני הזיתים, שיטת המסיק, אזור הגידול ועוד.  בעוד מותגי שמן זית רבים נותנים לשמן הזית שלהם את שם הזן, אצלנו בפתורה חולקו סדרות שמני הזית לפי הטעמים הבסיסיים שהם מציעים:
מריר וארומטי המופק מזן הקורטינה; חריף ופירותי המבוסס על זן הפישולין המובחר שלנו; עדין ועשבוני אותו אנו מייצרים מזן הברנע הישראלי ועוד. עניין של טעם אישי, כל אחד והעדפותיו.

מחיר:  כאן אין חוכמות, שמן זית איכותי עולה יותר כי תהליך הפקתו יקר יותר. אם נתקלתם בשמן זית זול במיוחד, בדקו טוב את הפרמטרים שהזכרנו, כמו גם את התוקף של השמן.

שיהיה בתיאבון!

שתפו את התוכן
0
    0
    עגלת הקניות
    העגלה ריקהחזרה לחנות
        דילוג לתוכן