המשלוח חינם בקנייה מעל ₪350

גלידת שמן זית- המרענן הרשמי לקיץ המקומי

גלידת שמן זית כתית מעולה

הקיץ כבר נושף בעורפינו ובין שלל הדברים הטובים שהוא מביא אתו, גלידה היא ללא ספק אחד הכוכבים הראשיים. לכל אחד מאתנו יש את הטעם המוכר והאהוב, אותו הוא מעדיף לקבל בתוך הגביע שלו, אבל כמה מאיתנו הרפתקנים מספיק כדי לנסות טעמים אקזוטיים יותר? אם עד היום דבקתם בגרסה קבועה ושגרתית, אנחנו כאן כדי לחדש ולרענן את ארסנל הגלידות שלכם, עם הטעם הכי ישראלי שייצא לכם לטעום בזמן הקרוב: גלידת שמן זית כתית מעולה.

לטובת ההרפתקה הקולינארית ביקרנו את מיה ויונתן, צמד בשלנים ומארחים, שנידבו את המתכון הפרטי שלהם לגלידת שמן זית, הכוללת גם רוטב קרמלי קטיפתי להשלמת החוויה. השילוב בין המתיקות של הגלידה והמרירות של שמן הזית עשוי להישמע לכם מוזר, אבל כמו בתחומים אחרים בחיים, גם כאן מסתבר שניגודים משלימים. מלבד המרקם העשיר ששמן הזית מעניק לגלידה, החריפות שלו מוסיפה טאץ’ סופי מעקצץ ומענג לקינוח המתוק. לאמיצים שביניכם המעוניינים לקבל טעמים עזים במיוחד מומלץ להשתמש בשמן זית מסוג קורטינה, זן בעל ארומה פירותית גבוהה וחריפות בינונית. הקורטינה משתלב היטב עם מאכלים קרים ופירות ולכן מחמיא במיוחד לקינוח הזה.

מתכון לגלידת שמן זית:

גלידת שמן זית כתית מעולה בגרסאת מיה ויונתן

רכיבים
177 מ”ל שמנת
90 מ”ל חלב
170 גרם סוכר
4 חלמונים גדולים
90 מ”ל שמן זית קורטינה

אופן ההכנה
את החלמונים שמים בקערה קטנה.
את השמנת, חלב וסוכר מביאים לרתיחה בסיר. בתום הרתיחה שופכים את הנוזל החם על החלמונים וטורפים כדי לא ליצור בישול של הביצים. מחזירים את הנוזל חזרה לסיר ומבשלים תוך כדי ערבוב עד שהנוזל מסמיך כ-5 דקות (צריך להגיע ל82 מעלות).
נותנים לנוזל להתקרר לטמפרטורת החדר ואז שופכים פנימה את שמן הזית בזרזיף איטי. מערבבים כל הזמן עד שהמסה חלקה.
מעבירים את הנוזל במכונת גלידה במידה ויש (לפי הוראות היצרן) או מקפיאים ומערבבים מדי חצי שעה בעזרת מזלג עד לקבלת מרקם של גלידה.

מי שרוצה לחזק את טעמיו המתוקים של הקינוח, יכול להשלים את החוויה עם רוטב קרמל רוזמרין, לפי ההנחיות הבאות-
100 גרם סוכר
65 גרם חלב
65 גרם שמנת
1 ענף רוזמרין
10 גרם חמאה

אופן ההכנה
שמים בסיר את החלב, השמנת והרוזמרין ומביאים לרתיחה. מסירים את הסיר מהאש ומכסים לחצי שעה.
שמים את הסוכר בסיר אחר ומקרמלים אותו. כשנוצר קרמל קהה שופכים פנימה את הנוזל עם הרוזמרין בזהירות, מערבבים מעט ונותנים לנוזל להצטמצם כ-3 דקות.
מסננים את הקרמל דרך מסננת דקה.
מוסיפים את החמאה ומערבבים.
שומרים בקירור עד להגשה.

מיה ויונתן הם זוג בחיים ובמטבח, שף ושף קונדיטורית שעזבו את עולם המסעדנות לטובת אירוח בביתם התל אביבי. את ההשראה שספגו במסעדות בהן עבדו (הוא ברפאל, צפון אברקסס, יועזר בר יין, שיין&שארפ והיא בפאסטל, קלארו ובינדלה), הם מאחדים לכדי מטבח משלהם ששם במרכזו את טריות חומרי הגלם, אסתטיקה ואהבה לאנשים ולבישול.
קרדיט צילום: מתן כץ

שתפו את התוכן
0
    0
    עגלת הקניות
    העגלה ריקהחזרה לחנות
        דילוג לתוכן