המשלוח חינם בקנייה מעל ₪350

חנוכה ושמן זית

השימוש בשמן זית איכותי מומלץ לאורך כל השנה – אבל במיוחד עכשיו – לקראת חנוכה, כי כל הלביבות והסופגניות האלה לא יטגנו את עצמן.

אנחנו אוהבים שמן זית כל השנה, אבל במיוחד אנחנו אוהבים אותו בחנוכה. לא חסרות סיבות לכך: ראשית, הסיפור התנכ”י-היסטורי – המכבים שניצחו את היוונים, יהודה המכבי שגבר על אנטיוכוס ונס פך השמן שהספיק לשמונה ימים. אבל לא רק זה. בעבר חגגו את “חג שמן הזית”, חג חקלאי המסמן את תום עונת המסיק וחגיגות הפקת השמן החדש. בתקופת בית שני, הובא שמן הזית הראשון במסיק לירושלים ושימש להדלקת המנורה. בתקופת ממלכת החשמונאים, חנוכה היה שילוב של חג לאומי וגם פסטיבל סיום מסיק הזיתים, וכלל אלמנטים חברתיים וחקלאיים רחבים.

אנחנו לא בטוחים שאתם יודעים, אבל גם פתורה היתה עיר מקראית. חורבותיה נמצאו לפני כמה שנים בחבל לכיש, סמוך לכרמי הזיתים והגפנים של משפחת תמיר, מהם אנחנו מייצרים היום את שמני הזית שלנו. האם אבות-אבותיהם של אותם זיתים שימשו להכנת השמן שעלה לירושלים להדלקת המנורה? זו אפשרות לא מופרכת בכלל.

היום אין לנו מנורה, וגם לטובת הדלקת החנוכיה אנחנו לא באמת זקוקים לשמן זית, אבל ברבות השנים הפך חנוכה לחג הכי מזוהה עם השמן הזה, ולנו יש הרבה ממנו בשבילכם. כל אחד מסוגי שמן הזית שלנו הוא שמן זית כתית מעולה, וכל אחד מהם מתאים לכלל הפעולות במטבח  – החל מתיבול ועד טיגון והכנת קינוחים.

ממש השנה (2021), זכה שמן הזית מסוג Midnight Coratina במדליית זהב בתחרות הבינלאומית NYIOOC וקטף על הדרך עוד כמה מדליות בתחרויות עולמיות נחשבות. מדובר בשמן זית עילי, שמופק בתהליך לילי קפדני, על מנת למנוע חשיפת השמן לאור וחום. מעבר לזה, כבר כמה שנים ששמני הזית של פתורה זוכים בתחרות בינלאומיות שונות והופכים את ישראל למדינה שידועה כמקור לשמן זית באיכות גבוהה ביותר. השנה הוגדרה פתורה כ”מותג שמן הזית הטוב בישראל”. סדרת כוללת שמני הזית של פתורה 6 זנים שונים ומיוחדים – הנבאלי, שהוא הזן הותיק ביותר, ולצידו זנים בינלאומיים כמו קורטינה, פיקואל, קורנייקי ופישולין וכן הברנע, זן ישראלי שמהווה פריצת דרך בענף הזית. כל אחד מזני שמן הזית של פתורה הוא יחיד ומיוחד, אבל את כולנו אנחנו אוהבים באותה המידה. לכן יש לנו גם המלצות בשבילכם כיצד לבחור את זה המתאים לכם בדיוק, ויותר מהכל אנחנו ממליצים להתנסות בכולם כדי להבין איזה הכי מתאים לכם ואהוב עליכם. אה, וליד כל הטיגונים הנהדרים האלה, תחתכו גם קצת סלט עם שמן זית ולימון. זה בטוח לא יזיק.

 

שתפו את התוכן
0
    0
    עגלת הקניות
    העגלה ריקהחזרה לחנות
        דילוג לתוכן