המשלוח חינם בקנייה מעל ₪350

על שמן זית וטרנדים

אין ספק, העולם הקולינרי בארץ מתפתח במהירות מסחררת. תוכניות ריאליטי בתחום האוכל פורחות, שפים הופכים לסלבס ומאכלים טרנדיים הופכים למסעדות קונספטואליות שנפתחות כמו שפטריות צצות אחרי הגשם, והופ! מתחלפות בטרנד הקולינרי הבא. גם בעולם שמן הזית יש טרנדים, וזה הנוכחי הוא שמן זית בטעמים. אז נכון, טרנד הוא קונספט נחמד, צבעוני ומרענן אך אל לנו לשכוח את הבסיס.

קודם כל שמן זית

האם אפשר ליהנות משני העולמות ולצרוך שמן זית בטעמים, ובכל זאת להיות בטוחים שמדובר בשמן זית טוב? קודם כל נבדוק האם שמן הזית בטעם זה או אחר הוא באמת שמן זית כתית מעולה בכבישה קרה? אפשר לדבר עד אינסוף על איכות השמן אך נסתפק הפעם בבדיקת רמת החמיצות: עד 0.8% ובבדיקה שהכבישה היא קרה וללא חימום או חומרים חיצוניים אחרים. רמת חמיצות של מעל 0.8% כבר מעידה על איכות שמן נמוכה יותר, וכבישה קרה שומרת על ערכיו התזונתיים הגבוהים של שמן הזית ועל טעמו הייחודי.
לחלקנו תכונות אלו מספקות בהחלט. אנחנו, בנוסף, תמיד מחפשים מוצר שנעשה באהבה, כלומר על ידי אנשים (ולא על ידי מכונות) שאוהבים וחיים את מה שהם עושים. כלומר, אנחנו אוהבים לקנות ממי שאוהב את עבודתו ואת מה שהוא מגדל ומייצר.

כמה זה עולה לנו

כמו כל טרנד או כל מוצר אחר שהוא שדרוג של המוצר המקורי – כך גם שמן זית בטעמים יקר יותר מאחיו הנקי. ההמלצה שלנו בפתורה אליכם: עשו זאת בעצמכם! קחו בקבוק ליטר או חצי ליטר (זכוכית, בשום אופן לא פלסטיק!) והוסיפו לו את התבלינים האהובים עליכם: זעתר, פלפל שאטה חריף, עלי בזיליקום או כל מה שעולה בדעתכם. אטמו את הבקבוק ותנו לו לשבת במקום מוצל למשך שבוע ויותר והנה לכם שמן זית בטעמים. חשוב לציין שעדיף לבחור למטרה זו שמן זית בעל טעם עדין שיאפשר את הטמעת טעמי התיבול, כדוגמת סדרת העדין ועשבוני שלנו. והנה עוד כמה הצעות למתכונים שקל מאוד ליישם בבית. בתאבון!

 

 

 

שתפו את התוכן
0
    0
    עגלת הקניות
    העגלה ריקהחזרה לחנות
        דילוג לתוכן