המשלוח חינם בקנייה מעל ₪350

טארט שוקולד ושמן זית לשבועות

נהוג לחשוב כי המלכה הבלתי מעורערת בשולחן הקינוחים של שבועות, היא עוגת הגבינה. השנה החלטנו לערער על הקביעה ולרענן את התפריט הקונבנציונאלי בטארט שוקולד ושמן זית.  לצורך כך פנינו לשפית הטבעונית נורה, שנידבה את המתכון האהוב עליה לעוגת החג. התוצאה? טארט משגע, עתיר שמן זית כתית מעולה עם גנאש שוקולד עשיר המבוסס אף הוא על שמן זית.

בניגוד לטארטים קלאסיים על בסיס חמאה, נורה הכינה את הבצק הפריך עם שמן זית. השימוש בשמן זית כתית מעולה הופך את תהליך הכנת הבצק למהיר, פשוט ובריא יותר. גנאש השוקולד המעטר את העוגה הוכן אף הוא עם כמות נכבדת של שמן זית. כפי שאפשר לראות בקינוחי שוקולד שהעלינו כאן בעבר, כמו בראוניז שמן זית ופיסטוק, גם כאן נבחר הפישולין. חריפותו המעקצצת מדגישה את טעמיו העמוקים של השוקולד ויוצרת קינוח בלתי נשכח. חג שבועות שמח ובתיאבון!

 

טארט שוקולד שמן זית

 

לקלתית:

1/4 כוס סוכר

3 כפות מים קרים

2/3 כוס שמן זית פישולין

2 כוסות + 2 כפות קמח

 

 

לגנאש שוקולד שמן זית:

400 גרם שוקולד מריר איכותי (לפחות 60% מוצקי קקאו)

1 כוס שמנת/קרם קוקוס

1/2 כוס שמן זית פישולין

5-6 כפות דבש/מייפל/דיבס

קורט מלח

20 עלי זעתר טריים (לא חובה אבל מומלץ)

 

הכנה:

    1. מכינים את הקלתית: בקערה מערבבים היטב סוכר, מים ושמן זית, עד למסה אחידה.
    2. מוסיפים את הקמח, מערבבים עם כף ואז עם האצבעות, עד לבצק פירורי. הבצק מוכן כשלוחצים בין 2 אצבעות והוא נדבק. לא לעבד יתר על המידה.
    3. מעבירים את הבצק בין 2 ניירות אפיה ומרדדים לעלה בעובי 1/2 ס”מ. מעבירים לתבנית טארט מתפרקת ומשומנת היטב. מהדקים היטב את הקרקעית והדפנות. מעבירים לקרור במקפיא כ-10 דקות.
    4. בזמן שהבצק במקפיא מחממים תנור ל-180 מעלות. מחוררים מעט את הבצק עם מזלג ואופים כ- 20 דקות עד הזהבה.
    5. מכינים את הגנאש: בבאן מארי (סיר כפול) ממיסים שוקולד יחד עם השמנת או קרם הקוקוס. כשהשוקולד כמעט נמס לגמרי מערבבים היטב ומורידים מהאש. מוסיפים את שמן הזית בזילוף איטי תוך כדי ערבוב, מוסיפים את המייפל וקורט מלח ומערבבים עד ליצירת גנאש מבריק וחלק. בשלב זה ניתן להוסיף את עלי הזעתר.
    6. מרכיבים את הטארט: שופכים את הגנאש על גבי הקלתית, דופקים בעדינות את התבנית על גבי משטח העבודה על מנת ליישר את הקרם, ומקררים לפחות שעתיים.
    7. כשהטארט מוכן מומלץ להוסיף פרי עונתי, אני הוספתי תותי עץ ראשונים לעונה ושברי טוויל צנובר.

טארט שוקולד שמן זית פישולין

 

נורה (נורית הרץ) היא מורת דרך ושפית פרטית, המבשלת ומארחת בביתה שבמושב מטע. כשפית המתמקדת במטבח המקומי הים תיכוני, נורה עורכת סיורי ליקוט ומקפידה להכניס למטבחה את חומרי הגלם הטריים והמקומיים ביותר. ארוחותיה, אותן היא מכינה על טהרת האהבה לטבע ולאדמה, מבוססות צומח. המטבח שלה הוא תמיד עונתי- מהגינה והיער אל הצלחת.

 

 

שתפו את התוכן
0
    0
    עגלת הקניות
    העגלה ריקהחזרה לחנות
        דילוג לתוכן