המשלוח חינם בקנייה מעל ₪350

יין אדום בריא ללב

יין אדום נחשב מזמן כבריא ללב. נוגדי חמצון (אנטי-אוקסידנטים) וחומרים אחרים המצויים ביין אדום יכולים לסייע במניעת מחלות לב על ידי הגברת רמות הכולסטרול הטוב והגנה מפני נזק לעורקים.

בעוד שהחדשות על יין טוב נשמעות נהדר אם אתם נהנים מכוס יין אדום בארוחת הערב, רופאים חוששים מלהמליץ לכל אחד להתחיל לשתות אלכוהול בכמויות רציניות. זאת מכיוון שליותר מדי אלכוהול עלולות להיות השלכות רעות על הגוף. ועדיין, רופאים רבים מסכימים שכוס יין אדום ביום, יכולה להועיל יותר מלהזיק.
 כיצד יין אדום בריא ללב?
נראה שליין אדום יש יותר יתרונות לבריאות הלב מאשר לסוגים אחרים של אלכוהול, אך ייתכן גם שיין אדום אינו טוב יותר לבריאות הלב מיין לבן, בירה או ליקר. עדיין אין ראיות ברורות שיין אדום טוב יותר לבריאות הלב מאשר סוגי אלכוהול אחרים אלו.
נוגד חמצון מסוג אחד המצוי ביין אדום ונקרא פוליפנול עשוי לעזור להגן על ריפוד כלי הדם שבלב. נוגד חמצון אחר, המכונה רזברטרול, זכה לרוב תשומת הלב של החוקרים.
רזברטרול ביין אדום
רזברטרול יכול להיות התשובה למה שיש ביין אדום ומונע נזק לכלי דם, מוריד כולסטרול רע ומונע קרישי דם. רוב המחקרים על רזברטרול נערכו על בע”ח, ולא בני-אדם. מחקר בעכברים שקיבלו רזברטרול מצביע על כך שחומרים נוגדי חמצון יכולים גם לעזור להגנה מהשמנת-יתר וסכרת, ששניהם גורמי סיכון חזקים למחלות לב. עם זאת, ממצאים אלו נוגעים רק לעכברים ולא לבני-אדם.
בנוסף, על-מנת להגיע לאותו מינון של רזברטרול שקיבלו העכברים בניסוי, על בן-אדם לשתות 60 ליטרים של יין אדום ביום!
מחקרים נוספים מראים גם שרזברטרול יכול להיות מקושר להפחתת סיכון לדלקות ולקרישי דם, העלולים לגרום למחלות לב. מחקר נוסף צריך להיערך על-מנת לקבוע אם רזברטרול היה הגורם להפחתת הסיכון.
הרזבטרול מצוי בקליפת הענבים מהם נעשה יין. מכיוון שיין אדום תוסס עם קליפות הענבים במשך זמן רב יותר מאשר יין לבן, יין אדום מכיל יותר רזברטרול.
כיצד אלכוהול טוב ללב?
מחקרים שונים הראו כי שתיה מידתית של אלכוהול מועילה ללב. אלכוהול נחשב כמעלה את רמת הכולסטרול הטוב, מפחית את הסיכוי להיווצרות קרישי-דם ועוזר למנוע נזק לעורקים הנגרם ע”י כולסטרול רע.
הפוטנציאל של יין אדום לתרומה לבריאות הלב נראה מבטיח. נראה שאלו השותים כמות מתונה של יין אדום הינם בעלי סיכון מופחת להיווצרות מחלות לב. עם זאת, מחקר נוסף נדרש לפני שניתן יהיה לקבוע כי יין אדום טוב יותר ללב מאשר סוגי אלכוהול אחרים.
שתו במידתיות 
יש לזכור כי אלכוהול יכול להיות ממכר ועלול לגרום לבעיות חמורות יותר מאשר מחלות לב. שתיה מוגזמת עלולה להגביר את הסיכון ליתר לחץ-דם, לנזק לכבד, להשמנת-יתר, לסוגים מסוימים של סרטן ולתופעות בריאותיות חמורות.
שתיה מידתית מוגדרת כשתיה בממוצע של שתי כוסות ביום לגבר וכוס אחת לאישה (הגבול של גברים גבוה יותר הן בגלל משקל גדול יותר והן בגלל נוכחות מוגברת של אנזים מסוים המפרק אלכוהול אצל גברים).
______
_____________________________________________________________________________________________
[1] מאיו קליניק הוא המוסד ללא כוונת רווח הגדול ביותר בעולם בתחום הרפואה. http://www.mayoclinic.com/health/red-wine/HB00089/NSECTIONGROUP=2
שתפו את התוכן
0
    0
    עגלת הקניות
    העגלה ריקהחזרה לחנות
        דילוג לתוכן