המשלוח חינם בקנייה מעל ₪350

מג’דרת שעועית על אורז וקוביות טופו ביין לבן

רכיבים ל- 4 מנות:

1/2 כוס שעועית מש מונבטת

3 כפות שמן זית

1 בצל בינוני קצוץ

3/4 כוס אורז בסמטי

1 כפית מלח

1 ו- 1/2 כוסות מים רותחים

לטופו:

4 כפות יין לבן

1 כף סילאן או דבש פרחי בר

1 כף רוטב סויה

1/2 כפית מלח

1/2 כפיית פלפל שחור

200 גרם טופו חתוך לקוביות 1X1 ס”מ  מושרה במרינדה

3 כפות קמח

3 כפות שמן זית עדין

להגשה:  גרגירי ג’וגי מיובשים (1-2 כפיות לכל מנה)

אופן הכנה:

  1. משרים את הטופו: מערבבים יין לבן, סילאן, סויה, מלח ופלפל, מוסיפים קוביות טופו, מערבבים ומשרים למשך שעה לפחות לספיגת טעמים.
  2. מכינים את האורז:   מטגנים, תוך כדי ערבוב,  בצל קצוץ בשמן זית עד להזהבה על אש בינונית גבוהה, מוסיפים את שעועית מש ומאדים על אש נמוכה עם מכסה סגור למשך 7 דקות. מגבירים להבה, מוסיפים אורז ומטגנים כחצי דקה תוך כדי ערבוב מתמיד ומוזגים מים רותחים ומלח, מנמיכים להבה ומבשלים עם מכסה סגור 20 דקות על אש נמוכה. בתום 20 דקות מערבבים בזהירות וסוגרים את המכסה ל-5 דקות נוספות.
  3. מטגנים את הטופו: מסננים את הטופו מנוזלי המרינדה ושומרים בצד (לא לזרוק), מערבבים את קוביות הטופו ב-2 כפות קמח, מנפים שאריות ומטגנים במחבת גדולה עם שמן זית, מערבבים קלות, וממשיכים בטיגון עד להשחמה. מעבירים לנייר סופג.
  4. מרכיבים את המנה: מוזגים לקערת הגשה מן המג’דרה, מפזרים מעל קוביות טופו מטוגנות, מוסיפים גרגירי ג’וג’י מיובשים, וכף מנוזלי המרינדה (מומלץ לחמם מעט את נוזלי המרינדה לפני המזיגה)
איך מנביטים קטניות?

את רוב הקטניות ניתן להנביט בלי בעיה, החלק החשוב שהקטנייה תהיה שלמה ולא חצויה (צריך להיות נבט).

מה עושים? משרים את הקטניות למשך לילה במים, במהלך ההשריה מחליפים פעמיים את המים. לאחר הלילה (8 שעות לפחות) הקטנייה תכפיל את נפחה, שוטפים ומעבירים למסננת צפופה, מכסים במגבת נקייה/נייר מגבת ומעבירים למקום חשוך. חשוב אחת ל 2-5 שעות (תלוי בכמה חם בחוץ)  להרטיב את הקטנייה כדי שהנבט לא יתייבש, לכסות שוב במגבת ולהעביר למקום חשוך.

למה להנביט?  החלבון שבקטנייה הופך לזמין יותר, הוא קל יותר לעיכול , זמן הבישול מתקצר משמעותית  והיא אפילו טעימה יותר ונבט ארוך מאפשר לאכול את הקטנייה כשהיא “חיה” וללא בישול כלל.

המתכון באדיבות: מורן יטבת רודניק.
מורן היא תושבת יבנה, נשואה ואם לשני ילדים. בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות ותקשורת מאוניברסיטת בן גוריון. שוקולטיירית ובשלנית ונהנית מכל רגע! “מורן שוקולד” קיים מזה 6 שנים. העסק מתמקד בסדנאות ופיתוח מוצרים. את רזי השוקולד למדה אצל השוקולטיירית יעל מילשטיין וכמו כולנו; ממשיכה ללמוד כל הזמן באמצעות ניסוי וטעייה, קריאה, קורסים ונסיעות לחו”ל. מורן מעבירה סדנאות מתוקות וסדנאות בישול במגוון מרכזי בישול מהדרום לצפון ומקיימת סדנאות פרטיות בבתי הלקוח ולעסקים.

שתפו את התוכן
0
    0
    עגלת הקניות
    העגלה ריקהחזרה לחנות
        דילוג לתוכן