המשלוח חינם בקנייה מעל ₪350

מועצת חכמי הפתורה

תשכחו מכל מה שסיפרו לכם עד היום, יש סיפורים שהפכו לאגדות ואנחנו כאן כדי להפריך אותן. מועצת החכמים של פתורה מתכנסת אחת לתקופה ובוחנת סוגיות מעמיקות המשפיעות על אורח חייכם- מבחינה נפשית, פיזית ובעיקר – קולינארית! קבלו את הטיפים שישנו את חייכם מן הקצה אל הקצה:

חכמים בשמן זית כתית מעולה

“אין מה לחשוש מטיגון בשמן זית! לשמן זית כתית מעולה נקודת עישון גבוהה ביותר של 200-190 מעלות. שמן הזית עמיד יותר בפני חומרי פירוק רעילים בהשוואה לשמנים אחרים ומתאים לטיגון קצר של מאכלים כמו חביתה, ירקות מוקפצים, לביבות ועוד”

“שמן זית כתית מעולה נחשב כבעל דרגת האיכות הגבוהה ביותר, ורמת החמיצות שלו היא עד 0.8% .”

“רצוי לאחסן שמן זית בבקבוק זכוכית כהה ובמקום מוצל, בו הטמפרטורה לא עולה על 35 מעלות.”

“תשכחו מכל מה שאמרו לכם עד היום – בכל מתכון ניתן להחליף את השמן הקיים בשמן זית. היות ושמן זית מתאפיין בטעמים פירותיים או מריריים, חשוב כמובן להקפיד על בחירת זן רלוונטי למתכון שאתם מכינים.”

“עם אקלים כמו שלנו, אחד הכוכבים הראשיים בתפריט הוא הסלט. לתיבול סלטים מועצת חכמי הפתורה ממליצה על שמן זית מזן קורטינה– שמן עשיר בטעמו, בעל מרירות בינונית וחריפות קלה.”

חכמים בדבש טהור ומשובח

“דבש נוזלי מדי מעורר חשד. דבש איכותי אמור להתקשות וזהו טבעו.”

“חשוב לוודא שהדבש לא חומם. החימום מקנה לדבש מרקם נוזלי ופוגע בויטמינים ובנוגדנים הטבעיים המצויין בו ומועילים לבריאות.”

“הדבש הישראלי מיוצר לאורך כל השנה ומושפע ממזג האויר ומפריחות שונות, מה שיוצר שפע רב המאפשר לנו להתאים בין סוג הדבש לייעודו.  מועצת חכמי הפתורה ממליצה על דבש פרחי קיץ ואקליפטוס לאוהבי החריפות, על דבש פרחי הדר לאפיית עוגות והכנת תבשילים, ואילו אוהבי הדבש הטבעי שמוכנים גם לבלוע אותו בכפית, יהנו מדבש פרחי בר מעודן.”

חכמים ביין בוטיק

“כשאתם באים לבחור יין, מומלץ בחום לטעום אותו טרם הקנייה. לא כולנו בקיאים ברזי היין ולכן אנו ממליצים ללכת עם האינסטינקטים ולבחור את היין שלטעמו אתם הכי מתחברים.”

“יין אדום מתאים לבשר, ויין לבן מתאים לדגים” – אז זהו, שלא. מדובר בקלישאה מיושנת ואם תשאלו את מועצת החכמים מה שחשוב הוא להקפיד על האיזון שבארוחה: מנות מתובלות ומודגשות יותאמו ליין מעודן, ואילו מנות עדינות ישתדכו מעולה ליין פירותי וארומטי.”

“בניגוד לדעה המקובלת על הגשת יין אדום בטמפרטורת החדר, חשוב לקרר את היין האדום כ-30 דקות לפני ההגשה. הטמפרטורה המתאימה ליינות אדומים קלים הינה 16-18 מעלות, והיינות העוצמתיים יותר יקוררו בטמפרטורה של 18-20 מעלות.”

 

 

שתפו את התוכן
0
    0
    עגלת הקניות
    העגלה ריקהחזרה לחנות
        דילוג לתוכן