המשלוח חינם בקנייה מעל ₪350

סלט עגבניות שרי בשמן זית

“שמן הזית נבאלי של פתורה משתלב היטב עם כל הירקות הקלויים בתנור (פרוסות של חציל, שומר, סלקים קטנטנים, כרישה חצויה, מה לא…), עם גרגרי חומוס שבושלו בישול ארוך, על פרוסות דקות של רוסטביף עם זרעי עגבניות, על שעועית ירוקה טרייה שבושלה במים רותחים עד שהתרככה ואפילו כבסיס לעוגת יוגורט ושמן זית וענבי מוסקט.  מכל השלל הזה, בחרתי לצרף מתכון לסלט עגבניות שרי יפהפה. הזוגיות בין השניים מעוררת קנאה.”

רותי רוסו

החומרים:

  • 500 גרם עגבניות שרי הכי מתוקות שתצליחו ללקט
  • 2 פלפל חריף (או לפי הטעם), חצוי לאורכו
  • 1/2 ראש שום, חצוי לרוחב ככה שכל השיניים חשופות, ומפורק באופן גס בידיים
  • 1/3 כוס שמן זית נבאלי של פתורה
  • 2 כפיות מלח ים אטלנטי
  • 2 ענפים טריים של מרווה
  • 150 גרם גבינת טולום או המאירי. אפשר גם פטה טובה ועשירה

אופן ההכנה:

  1. מחממים מראש תנור לחום גבוה עליון (230 מעלות). מסדרים חצי מכמות העגבניות על תבנית מרופדת בנייר אפייה. שמים בתבנית את הפלפל החריף והשום. זולפים מעליהם  שמן זית כתית מעולה ומתבלים במלח ים אטלנטי. מקשטים בשני ענפים של מרווה טרייה ושולחים לתנור לצלייה עד שהעגבניות מתפקעות ויש עליהן סימני כוויה ברורים (כ-20 דקות). מוציאים מהתנור.
  2. חוצים את יתר העגבניות (שלא צליתם) לשניים. שמים בקערה. מוסיפים את העגבניות הצלויות. יוצקים פנימה את כל הנוזלים שניגרו בתבנית. קולפים 4-5 שיני שום צלויות ומוסיפים וגם כמה פיסות מהפלפל החריף הצלוי.
  3. מפוררים עם היד את הגבינה ומערבבים רגע לפני ההגשה.

 

המתכון באדיבות השפית רותי רוסו

רותי רוסו (בתה של העיתונאית הוותיקה נירה רוסו) משמשת בשנים האחרונות “שגרירה קולינארית” המסתובבת ברחבי העולם, מרצה, מדגימה ומבשלת. היא בוגרת בית הספר הבינלאומי הגבוה לבישול בניו יורק ומאחוריה רזומה של עבודה במסעדות הטובות בניו יורק. רוסו כתבה את מדור האוכל במוסף סופשבוע של מעריב וכיום כותבת טור אוכל קבוע בעיתון היומי הנפוץ ביותר באיטליה, קוריירה דלה סרה

צילום : מירב בן לולו
שתפו את התוכן
0
    0
    עגלת הקניות
    העגלה ריקהחזרה לחנות
        דילוג לתוכן