המשלוח חינם בקנייה מעל ₪350

פטוציני טבעוני

בצק פסטה טבעוני (רכיבים ל- 4-5 מנות):
2 כוסות + כף קמח כוסמין מלא
1 כפית מלח
1 ו 1/2 כוסות פחות כף מים מינרלים
4 כפות שמן זית עדין בטעמו
(מתקבל כ- 450 גרם בצק)

רוטב חציל וקולורבי (רכיבים ל- 4-5 מנות):
1/2 כוס שמן זית
2 חצילים בינוניים חתוכים לקוביות בגודל 1X1 ס”מ
3 קולורבי קטנים חתוכים גם הן לקוביות בגודל 1X1 ס”מ
10 שיני שום קצוצים גס + 3 שיני שום כתושים
2 עגבניות חתוכות לקוביות
3 כפות מים
4 כפות טימין טרי
1 כפית מלח אטלנטי

אופן הכנה:

1. מכינים את בצק הפסטה: בקערה גדולה מערבבים קמח ומלח. מוסיפים את המים והשמן ומתחילים ללוש את הבצק. כשמתקבל בצק אחיד, מעבירים אותו למשטח עבודה וממשיכים ללוש את כ- 7-10 דקות נוספות. צריך להתקבל בצק גמיש, אם הוא דביק, ניתן להוסיף קמח. עוטפים בניילון נצמד ומניחים במקרר לחצי שעה.
2. מכינים את הרוטב: מחממים סיר גדול עם תחתית עבה, מוסיפים שמן זית וקוביות קולורבי ומטגנים כ- 2 דקות תוך כדי ערבוב. מוסיפים חציל, שום קצוץ וטימין (את השום הכתוש נוסיף ממש בסוף הבישול) וממשיכים לבשל, תוך כדי ערבוב, 5 דקות נוספות. מוסיפים עגבניות חתוכות, מים ומלח, מערבבים, מכסים ומבשלים על אש נמוכה 5 דקות. מוסיפים את השום הכתוש ומתקנים תיבול. בשלב זה אפשר בהחלט להוסיף 1/2 כפית צ’ילי יבש למי               שאוהב.
3. מבשלים את הפסטה: מוציאים מהמקרר, מחלקים לרבעים ומרדדים לעלים במכונת פסטה (או באמצעות מערוך), כל עלה חותכים לרצועות רחבות בעובי 1/2 ס”מ ומניחים לייבוש למשך שעתיים. ייבוש הפסטה מונע את ההידבקות, אפשר בהחלט להכין את רצועות הפסטה מראש ולהקפיא טרם הבישול במים.
מביאים לרתיחה מים בסיר גדול עם מעט מלח, מוסיפים את הפסטה, מערבבים ומבשלים כמה דקות בודדות (3-5 דקות). פסטה טרייה צריכה זמן בישול קצר יחסית ופשוט בידקו מידי פעם אם היא מוכנה. מסננים ומעבירים לסיר הרוטב, מערבבים בעדינות ומעבירים לצלחת הגשה.

המתכון באדיבות: מורן יטבת רודניק.
מורן היא תושבת יבנה, נשואה ואם לשני ילדים. בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות ותקשורת מאוניברסיטת בן גוריון. שוקולטיירית ובשלנית ונהנית מכל רגע! “מורן שוקולד” קיים מזה 6 שנים. העסק מתמקד בסדנאות ופיתוח מוצרים. את רזי השוקולד למדה אצל השוקולטיירית יעל מילשטיין וכמו כולנו; ממשיכה ללמוד כל הזמן באמצעות ניסוי וטעייה, קריאה, קורסים ונסיעות לחו”ל. מורן מעבירה סדנאות מתוקות וסדנאות בישול במגוון מרכזי בישול מהדרום לצפון ומקיימת סדנאות פרטיות בבתי הלקוח ולעסקים.

שתפו את התוכן
0
    0
    עגלת הקניות
    העגלה ריקהחזרה לחנות
        דילוג לתוכן