המשלוח חינם בקנייה מעל ₪350

קרודו ים תיכוני בשמן זית “ראשון המסיק”

עונת המסיק בעיצומה וכך גם שיתוף הפעולה שלנו עם השף עידו פיינר (רוברטה וינ’צי) שיצר בכישרון צמד מתכונים על טהרת שמן זית ראשון המסיק. לטובת מי שנתקל במושג לראשונה, ראשון המסיק הוא שמן זית כתית מעולה ראשוני ובתולי שנמזג לבקבוק מיד לאחר הכבישה בבית הבד, מבלי שעבר תהליך סינון משקעים ומכאן צבעו העכור ומרקמו המחוספס מעט. מבחינת טעמים הוא ניחן בפירותיות ורעננות עזה, מרירות מודגשת של קליפת הזית וניחוח של דשא שזה עתה נקצר.

הפעם נתמקד במנת קרודו ים תיכוני, הטובל בהנאה בכמות נדיבה של שמן זית. קרודו (“גולמי” בעברית) הוא הגרסה האיטלקית לדגים נאים וכמו במנות מהסוג הזה טריות ואיכות חומרי הגלם, הן מילות המפתח. המנה אמנם אינה מורכבת להכנה, אך חשוב לבחור בדג טוב וטרי, לצד שמן זית כתית מעולה. מכיוון שהדג סופח אליו את טעמו של שמן הזית, טעמיו הרעננים והבתוליים של “ראשון המסיק” עובדים כאן נהדר. התכוננו למנה עם טעמים של התחלות חדשות.

קרודו ים תיכוני, מתכון ל-4 מנות.

המצרכים:
300 גרם דג ים טרי, נקי מעור ועצמות ופרוס לפרוסות דקות
2 עגבניות מגורדות על החלק הגס של הפומפייה
100 מ”ל שמן זית
1 פלפל חריף פרוס דק
3 כפות פטרוזיליה קצוצה
2 כפות כרובית מגורדת על החלק הדק של הפומפייה
2 כפות זיתי קלמטה קצוצים דק
מלח ים
מלח
חצי שן שום מגורדת
1 לימון

הכנה:
מסדרים את פרוסות הדג על צלחת, סוחטים מעליהם את הלימון ומזלפים חצי מכמות שמן הזית ומלח ים. מערבבים רבע מכמות שמן הזית עם העגבניות, שום ומלח ומסדרים בקבוצות בין הדגים. מערבבים את הכרובית עם הפטרוזיליה ורבע משמן הזית ומעט מלח ומסדרים בין העגבניות לדגים. מפזרים מעל הכל את הזיתים הקצוצים.

“רוברטה וינצ’י” היא מסעדה איטלקית המבוססת על חומרי גלם מקומיים ועונתיים, בהובלת השף עידו פיינר והמסעדן רז אלמוג. המסעדה ממוקמת בלב המושבה כרכור והיא מוקפת חצר גדולה, עצי פרי וגינת תבלינים, היוצרים אווירה אידיאלית לארוחה איטלקית מצוינת.

שתפו את התוכן
0
    0
    עגלת הקניות
    העגלה ריקהחזרה לחנות
        דילוג לתוכן