המשלוח חינם בקנייה מעל ₪350

שמן זית דרומי

לא לחינם זכה חבל לכיש אשר בדרום הארץ לתואר “טוסקנה של ישראל” – מדובר בחבל ארץ יפהפה, שאדמתו פורייה וממש כמו טוסקנה, גם הוא מושלם לגידול גפנים וזיתים ולייצור שמן זית כתית מעולה בכבישה קרה, יין בוטיק משובח וכל מה שביניהם.

אין כל פלא שבסמוך לחוות פתורה התגלו שרידים עתיקים של עיר קדומה בשם פתורה ובה עדויות לעבודה חקלאית. שכן אדמה שהייתה טובה לחקלאות לפני כ-3,000 שנה, לבטח עדיין טובה גם היום.
שמואל וטובה תמיר, ממייסדי שדה משה ומראשוני המתיישבים בחבל לכיש, השכילו להבין זאת לפני כ-40 שנה, ונטעו כרמי זיתים להפקת שמן זית. דור ההמשך שהשכיל לראות את הפוטנציאל נטע לפני כעשור כרמי ענבים לצורך ייצור יין.
כך נולדה חוות פתורה, אשר הפכה ברבות הימים לשם נרדף לחיפוש אחר שמן זית בדרום, ולא בכדי. מעבר להקפדה היתרה ולכבוד הרב שאנו רוחשים לאדמה, לעובדים אותה ולתוצרתה, אנו מרגישים זכות גדולה להמשיך את דרכם של דור המייסדים, שנענה לקריאתו של בן גוריון להפרחת הנגב ועשה זאת במסירות ובאהבה.

גם היום, כשהדור השלישי למשפחת תמיר ממשיך לעבוד את האדמה, להפיק שמן זית כתית מעולה בכבישה קרה ולמכור אותו לכל רחבי הארץ, אנו מרגישים שזו שליחות של ממש, המביאה את תוצרת דרום הארץ לכל רחביה, ומעודדת את שוק העבודה של דרום הארץ, אשר סופג מהלומות לא מעט.

וכך כשאתם קונים שמן זית מהדרום, של חוות פתורה, אתם יודעים שאתם תורמים את תרומתכם הצנועה לשימור מורשת חקלאית עתיקת יומין, שחייבת להימשך.

שתפו את התוכן
0
    0
    עגלת הקניות
    העגלה ריקהחזרה לחנות
        דילוג לתוכן