המשלוח חינם בקנייה מעל ₪350

שמן זית ושוקולד: השילוב המנצח

שמן זית איכותי ושוקולד

מכל החגים היהודיים, ט”ו באב הוא החג המזוהה ביותר עם המאכל שהוא לא פחות מקונצנזוס קולינארי: שוקולד. לקראת התאריך הכי הרומנטי בשנה, פוקדים המונים את חנויות השוקולד ורוכשים עבור בחירי ליבם את מיטב הפרלינים שיעשו להם טוב ונעים בלב. ואם כבר מדברים על לב, אנחנו כאן כדי להזכיר גם את ההיבט הפיזי שלו ותופתעו אולי לשמוע, אבל שוקולד בשילוב עם שמן זית בריא ללב שלכם.

בשנים האחרונות נערכו מספר מחקרים מדעיים הבוחנים את השילוב הייחודי בין שוקולד ושמן זית. בכולם נמצא כי שניהם בעלי השפעה חיובית משמעותית על נבדקים עם היסטוריה של מחלות לב. גם שמן זית וגם שוקולד מריר עשירים בנוגדי חמצון ופלבנואידים המסייעים למערכת הלב וכלי הדם.

עם המידע המשמח הזה, ביקרנו לקראת ט”ו אב את אלי טראב- שוקלטייר והבעלים של “קרדינל שוקולטרי” הממוקם בתל אביב. לצד עשרות סוגים ומינים של שוקולד שעוברים תחת ידיו המיומנות מדי יום, מכין טראוב גם פרלינים עם שמן זית של פתורה מזן נבאלי. “לשוקולד ולשמן זית יש עומק ומורכבות בגווני המרירות שלהם”, הוא מסביר. “בדרך כלל אני נוהג לאזן את כיוון הטעם הדומיננטי של השוקולד עם מלח, קרמל או רעננות של פירות. במקרה הזה החלטתי להעמיק את טעמי המרירות של הקקאו ושמן הזית. אני מוסיף להם מעט מלח כדי להדגיש את הטעמים ולהעניק מימד נוסף”.

מכיוון שלא כולנו התברכנו בתואר “שוקולטייר”, נשאיר אתכם עם טעם מתוק מהסוג שפשוט יותר להכין במטבח הביתי. את השילוב המושלם בין שוקולד ושמן זית תוכלו ליישם גם במתכון הבא של אלי, לעוגיות עם שמן זית נבאלי. שיהיה חג אהבה שמח, מתוק ולא פחות חשוב- בריא!

מצרכים:
200 גרם שמן זית כתית מעולה
50 גרם מים
200 גרם סוכר חום
100 גרם אבקת סוכר
כפית מלח ים בינוני או מלח מלדון
כפית תמצית וניל
350 גרם קמח
150 גרם שוקולד מריר גואנחה 70% או 140 גרם שוקולד מריר טולקלום 75%
כפית אבקת אפיה
300 גרם פניני שוקולד או שוקולד צ’יפס 55%

אופן הכנה:
ממיסים את השוקולד אל תוך שמן הזית.
מוסיפים את יתר המרכיבים ומערבבים.
בעוד התערובת רכה, יוצרים כדורים ומסדרים בתבנית אפיה עם רווח של כמה ס”מ בין עוגיה לעוגיה.
אופים ב-150 מעלות במשך כ-9 דקות.
מצננים על המגש במשך 20 דקות, עד שהן מתמצקות.

“קרדינל שוקולטרי” הוא מותג שוקולד ארטיזנלי בבעלותו של אלי טראב- שוקולטייר המתמחה בייצור פרלינים בעבודת יד. בסניפי החנות הממוקמים ברחובות שנקין ואבן גבירול בתל אביב, מוצעים מגוון רחב של פרלינים משובחים בשלל מילויים, טראפלס, מרציפנים, אבקת שוקולוטה ועוד.

 

שתפו את התוכן
0
    0
    עגלת הקניות
    העגלה ריקהחזרה לחנות
        דילוג לתוכן