טיפולים הוליסטיים
בשנים האחרונות רבים פונים אל הרפואה המשלימה כתוספת לרפואה הקונבנציונלית, מתוך מחשבה ותקווה להקל על מכאוביהם ומחלותיהם.

הרפואה המשלימה (הוליסטית) אינה מנוגדת לרפואה הקונבנציונלית, אלא כשמה כן היא- משלימה אותה.  מקורה של המילה הוליסטי מגיע מן המילה Whole (שלם) מתוך כוונה להתבונן על האדם כולו על סך כל חלקיו – גוף ונפש (ויש המוסיפים גם, נשמה).

מטרתם של טיפולים הוליסטיים היא לעזור לאדם להגיע ל-Well Being, לרווחה ולמעשה לקיום כולל בריא, נוח וטוב יותר. מסיבה זו, הטיפול עוסק גם בגוף וגם בנפש ומנסה להביא את האדם למצב של איזון ובריאות בכל התחומים. טיפול הוליסטי הוא בדרך כלל טיפול משולב וייתכן שישלב מספר שיטות וטכניקות שונות, גם זה חלק מהתפיסה הכוללת המנסה לכסות תחומים רבים בנפש וגוף האדם.

הרפואה ההוליסטית שמה דגשים על הגוף, הרגשות, הסביבה ואופן החשיבה של האדם ככלל ולכן אם נגיע עם בעיה מסוימת למטפל הוליסטי הוא יעבוד איתנו בדרך כללית ולא באופן ספציפי על האיבר או הבעיה הספציפית בגינה הגענו. הדגש הוא על אורח חיים בריא, אכילה נכונה, טיפול עצמי, שינה ונשימה נכונות, שהייה בחוץ באוויר הפתוח, הימנעות ממצבי לחץ ומתח עד כמה שניתן ועוד.

יין
סגולותיו הבריאות של יין ידועות ומוכרות מזה עשרות שנים, עוד מימ העולם העתיק, בו שימש יין כמשכך כאבים וכמחטא. במהלך ההיסטוריה נעשו שימושים רבים ביין לצרכים בריאותיים וידוע עד היום כי שתייה של כוס יין אדום  ביום טובה לבריאות ושומרת על הלב, בשל הפלבנואידים המצויים בו (הם נמצאים גם בפירות יער, בצלים, תפוחים, תה ירוק ועוד).  היין הישראלי ידוע בריכוז הפלבנואידים הגבוה שלו, בשל חשיפתם הממושכת והגבוהה של הענבים בארץ לשמש.

חשוב לזכור, ששתיית יין אדום בכמות מתונה בריאה ללב, אך מאידך – שתיית אלכוהול מופרזת פוגעת בכבד ויכולה לגרום נזקים.  מומלץ להיוועץ ברופאים ולבדוק באופן אינדיבידואלי איזו כמות של יין לצרוך.

טיפולים הוליסטיים ויין

כמילותיו של המשפט הידוע “יין ישמח לבב אנוש”, יין בכמות מתונה אכן מסייע לנו לשמור על איכות חיים גבוהה ומצב בריאותי מאוזן. לא מקרי אם כן כי היין מוצא לו מקום טוב בין שורת המטרות של הרפואה ההוליסטית והחתירה שלה ל- Well Being.  יין ישראלי באיכות גבוהה עשוי לתרום לתהליך הכולל של המעבר של אנשים לתזונה ולאורח חיים בריא, מאוזן וטוב יותר. לחיים!