המשלוח חינם בקנייה מעל ₪350

לצייר עם שמן זית / רותי רוסו

רותי רוסו ממליצה

לצייר יש את המכחול שלו, את הצבעים שאליהם הוא רגיל, את הזווית שבה הוא חייב לצייר. לסופר יש את המקלדת שלו, את הפונט שרק אותו הוא מצליח לקרוא, את המרווחים בין השורות, את הפנקסים שליד המיטה. ולטבח יש את הסכין שלו. שהוא יודע שאיתה הכל בסדר ובלעדיה הוא אבוד. אבל כמו הצבעים של הצייר, גם לטבח יש את החומרים שאיתם הוא עובד. ולמרות הכיף הגדול במפגש עם חומרים חדשים, טבח מכיר את יסודות המטבח שלו לעומק ולרוחב. יודע איך הם מגיבים לחום ואיך לקור, איך הם מגיבים לאהבה ואיך לאדישות, מה הצבע שלהם כשהם מושלמים ומה הסימנים שמשהו פגע בהם. אצל טבח אחד אלו יהיו עגבניות, אצל אחר קמח פסטה ואצל טבח נוסף גבינת עיזים טרייה. תיגעו להם ביסודות וכל עולמם ישתבש.

בשנים האחרונות, מאז שהתחלתי להסתובב בעולם ולדבר על המטבח שלי – מטבח ישראלי מקומי ייחודי ומרהיב – מזדקקים בפני חומרי הגלם שעליהם מונח המטבח הזה. אתם יכולים לקחת הכל, רק תשאירו לי לימונים טריים מהעץ, מיכל של טחינה משכם ובקבוק של שמן זית. לקח לי הרבה זמן לאתר את שמן הזית שיספר גם הוא את הסיפור שאני מספרת. שמן זית מזן מקומי, שיש בו גם חוצפה וגם עידון, גם היסטוריה וגם חדשנות, פיקוח, הקפדה, סגנון.

ברגע שהתוודעתי לשמן הזית הנבאלי של פתורה, הפכנו לצוות. הוא נוסע איתי, אני סומכת עליו ותמיד ברגע האמת אהיה גאה לשלוף אותו, שונה כל כך מהשמנים האירופאיים, הים תיכוניים והמזרח תיכוניים האחרים, ונושא בחובו עבר רחוק מאוד, מהגרים וידע. שמן הזית הנבאלי של פתורה הוא חזק אבל אגוזי-חמאתי, דומיננטי אבל לא כוחני. מושלם לאוכל ישראלי.

שמן הזית הנבאלי של פתורה משתלב היטב עם כל הירקות הקלויים בתנור (פרוסות של חציל, שומר, סלקים קטנטנים, כרישה חצויה, מה לא…), עם גרגרי חומוס שבושלו בישול ארוך, על פרוסות דקות של רוסטביף עם זרעי עגבניות, על שעועית ירוקה טרייה שבושלה במים רותחים עד שהתרככה ואפילו כבסיס לעוגת יוגורט ושמן זית וענבי מוסקט.

מכל השלל הזה, בחרתי לצרף מתכון לסלט עגבניות שרי יפהפה. הזוגיות בין השניים מעוררת קנאה.

בשביל המתכון חפשו לכם עגבניות שרי צבעוניות ומתוקות.  לצפייה במתכון לחצ/י כאן

 

רותי רוסו (בתה של העיתונאית הוותיקה נירה רוסו) משמשת בשנים האחרונות “שגרירה קולינארית” המסתובבת ברחבי העולם, מרצה, מדגימה ומבשלת. היא בוגרת בית הספר הבינלאומי הגבוה לבישול בניו יורק ומאחוריה רזומה של עבודה במסעדות הטובות בניו יורק. רוסו כתבה את מדור האוכל במוסף סופשבוע של מעריב וכיום כותבת טור אוכל קבוע בעיתון היומי הנפוץ ביותר באיטליה, קוריירה דלה סרה

צילום: מירב בן לולו
שתפו את התוכן
0
    0
    עגלת הקניות
    העגלה ריקהחזרה לחנות
        דילוג לתוכן